In een poule met ook Luctor er Emergo en DTC’07, hebben KOSC en VV Manderveen hun seizoen afgetrapt met een bekerwedstrijd. In Ootmarsum had KOSC het meeste balbezit, maar was Manderveen de sterkste. Het werd 0-2.
Manderveen, dat afgelopen donderdag nog tegen het reserve-elftal van KOSC oefende en met 3-0 verloor, was nu beter bij de les. Ondanks een aantal kleine kansen voor KOSC was het namelijk Jorn Heidkamp die na een kwart wedstrijd de score opende na een goede dieptepass van Dylan Nijland.
De vierdeklasser uit Ootmarsum ging op zoek naar de gelijkmaker, maar kwam behalve een grote kopkans uit een hoekschop en een afgekeurde goal wegens vermeend handspel, niet echt in de buurt van een treffer. KOSC maakte kort voor rust wellicht nog wel aanspraak op een strafschop, maar de scheids hield zijn fluit op zak. Zodoende hield Manderveen stand tot de rust met een minimale voorsprong.

Na de rust was het spelbeeld hetzelfde. KOSC aan de bal, Manderveen loerend op de tegenaanval. Deze vond bijna plaats toen Wout Wesselink de diepte in rende, hij stond echter nipt buitenspel en werd terecht afgevlagd. Dat KOSC in het laatste half uur enkel nog een aantal kansen kreeg uit spelhervattingen en één goede aanval door de as van het veld, toonde aan dat Manderveen de zaakjes verdedigend goed op orde had.
In de slotfase van de wedstrijd werd het veld groter en speelde ook vermoeidheid aan beide kanten een rol. Dat linksback Stef Huistede nog een sprint van 70 meter met de bal aan de voet kon trekken, sprak dan ook tot de verbeelding. Hij haalde de achterlijn en bereikte Kevin Huzink, die op zijn beurt zijn neef Maik Huzink in stelling bracht om te scoren. De aanvaller schoof met een diagonale bal de 0-2, en daarmee de nekslag voor KOSC tegen de touwen. In de laatste minuten was bij beide ploegen de pijp leeg en was het vooral wachten op het eindsignaal.

Met deze overwinning staan Luctor en Manderveen bovenaan in de bekerpoule. Luctor – DTC, eindigde in 3-1. Komende weken treft Manderveen achtereenvolgens Luctor(10 september) en DTC(17 september). Beide wedstrijden worden gespeeld om 14:00 op Sportpark de Samenwerking.