Zondagmiddag is VV Twenthe Goor tegen VV Manderveen in een eclatante overwinning voor de thuisploeg geëindigd. Waar Twenthe vorige week een zwaar pak op de broek kreeg en Manderveen begon met een zege, waren de rollen nu omgedraaid: 5-0

Nadat Mandervener Jorn Heidkamp de eerste kans van de wedstrijd niet wist te benutten ging het direct hard aan de andere kant. Snel na elkaar volgden de treffers zichzelf op, beide keren via de linkerkant van VV Twenthe. Eerst was het Mart Lammertink die doel trof, even later scoorde Daan de Lat.

Manderveen kon weinig terug doen, al bleef spits Kevin Huzink de zoektocht naar de aansluitingstreffer leiden. Na een half uur spelen zette Twenthe weer aan volgde ook de 3-0 via Jeffrey Asbroek. Met de rust op komst ging de storm van de thuisploeg weer wat liggen.

Na de rust begon Manderveen beter. Door wat meer defensieve zekerheid in de as aan te brengen kon de thuisploeg beter van het doel gehouden worden en was het zelf soms kansrijk om te scoren. Kevin Huzink zag zijn schoten echter gekeerd worden door de doelman van Twenthe.

Na 70 minuten spelen werd de marge nog maar eens vergroot tot 4-0. Uit een vrije trap kon de geheel vrijstaande Mart Lammertink inkoppen. In het verloop van de wedstrijd liet Manderveen het defensief totaal lopen en was het doelman Job Kuipers die de ploeg op de been hield met een aantal goede reddingen. In de slotseconde werd nog wel de 5-0 op het scorebord gebracht door Luuk Freriksen.

Manderveen mag zichzelf deze blamerende uitslag aanrekenen. Het goede begin wordt geen vervolg gegeven en volgende week staat er opnieuw een zware klus op de rol: Hector thuis. Twenthe mag tegen Zenderen laten zien dat het ambities heeft om bovenin mee te blijven draaien. Zowel Manderveen als Twenthe staan met 3 punten uit twee wedstrijden in de middenmoot.

Job Kuipers; Cees Peterman(Rick Stopel), Luuk Withag(Gerrit Schoneveld), Timo Paus (Stef Oude Vrielink), Stef Huistede; Joris Wesselink, Wout Geerink(Kay ter Haar), Dylan Nijland; Wout Wesselink, Kevin Huzink, Jorn Heidkamp(Maik Huzink)

12e minuut 1-0 Mart Lammertink
15e minuut 2-0 Daan de Lat