In de jacht op eerherstel na de 5-0 nederlaag van afgelopen week heeft VV Manderveen zich fantastisch herpakt: SV Hector uit Goor werd met 4-1 overklast. Een uitslag die nog veel hoger had kunnen uitvallen als de thuisploeg het vizier op scherp zou hebben staan.
Met de 2-1 derbywinst van het tweede elftal tegen VV Langeveen in gedachten begon Manderveen sterk aan de wedstrijd. Met gelegenheidskeeper Gerrit Schoneveld onder de lat en Rick Stopel voor het eerst sinds 2 jaar in de basisopstelling waren de kansen in de beginfase voor de thuisploeg. Jorn Heidkamp en tot twee maal toe Kevin Huzink waren dicht bij de eerste goal van de middag. Hierna was de Oekraïense spits van Hector, Oleksandr Nikolaichuck net niet op tijd bij de bal om de 0-1 binnen te schieten.
Dat na tien minuten spelen een oude voetbalwet in werking trede was voor de thuisploeg dan ook een hard gelag. Manderveen kwam na alle doelkansen op achterstand door een vrije trap van Wesley Zwolferink, de bal knap in de kruising krulde. Het antwoord liet echter niet lang op zich wachten toen Dylan Nijland zijn eerste van het seizoen tegen de touwen schoof.
Op zoek naar de voorsprong trok Manderveen ten strijde en kreeg Hector eigenlijk geen moment lucht van de felle rood-witten. Joris Wesselink bereikte na een kwart wedstrijd Jorn Heidkamp, die raak volleerde in de benedenhoek. Even later werd de marge nog maar eens verdubbeld toen Kevin Huzink de 3-1 aantekende na goed voorbereidend werk van onder andere Stef Huistede.
Met een 3-1 zou er ook gerust worden, maar dat kwam vooral omdat Manderveen de score keer op keer niet wist te vergroten. Achtereenvolgens Kevin Huzink, Jorn Heidkamp en Joris Wesselink wisten uit ogenschijnlijk grote kansen geen doel te treffen.
Na de rust paste Hector een aantal wissels toe en kreeg het meer iets grip op de wedstrijd. Mede door uitstekend defensief werk van Manderveen kon het echter niet tot kansen komen. Die kansen kon Manderveen wel noteren, maar Jorn Heidkamp zag zijn inzetten gekeerd worden.
In de slotfase begon Hector meer aan te dringen in de hoop een aansluitingstreffer te maken. Invaller Cees Peterman toonde zich heldhaftig en redde op de doellijn. In de tegenaanval bracht Dylan Nijland de bevrijdende 4-1 op het scorebord op aangeven van Kevin Huzink.
Manderveen toonde deze middag veerkracht. In tegenstelling tot afgelopen zondag werd er als een hecht collectief werd er verdedigd. Zowel Manderveen als Hector staan na 3 wedstrijden op 6 punten. Volgende week opnieuw een zware kluif voor Manderveen: TVV uit. Hector mag tegen Zenderen Vooruit laten zien wat het kan.

14e minuut 0-1 Wesley Zwolferink19e minuut 1-1 Dylan Nijland22e minuut 2-1 Jorn Heidkamp26e minuut 3-1 Kevin Huzink90e minuut 4-1 Dylan Nijland
Gerrit Schoneveld; Stef Huistede(Cees Peterman), Luuk Withag, Timo Paus, Wout Geerink; Wout Wesselink, Joris Wesselink, Rick Stopel(Kay ter Haar), Dylan Nijland(Maik Huzink); Kevin Huzink(Chiel Geerink), Jorn Heidkamp(Stef oude Vrielink)