In een duel met duizend gezichten hebben TVV Enschede en VV Manderveen de punten gedeeld. Voor de rust werden er geen doelpunten genoteerd, na de rust vielen ze als rijpe appelen: 3-3.

TVV begon vol vuur aan de wedstrijd. De eerste kansen waren dan ook voor de Enschedeërs. De spits van de thuisploeg wurmde zich al snel langs de verdediging van Manderveen, maar trof geen doel. Manderveen kon hier het eerste kwart van de wedstrijd niets tegenover zetten.

Na ruim 20 minuten spelen was daar dan de eerste kans voor de rood-witten. Jorn Heidkamp schoot hard op de keeper van TVV. Even later was Wout Wesselink nog dichter bij de openingstreffer, maar hij miste oog in oog met de doelman. Het grote aantal kansen dat Manderveen kreeg in het laatste kwartier voor rust verraadde dan ook een groot overwicht voor de bezoekers.

Waar het Sportpark Schreurserve voorafgaand aan het duel nog wat sfeerloos aandeed kwamen er naarmate de wedstrijd vorderde steeds meer bezoekers en ontstond er zowaar een heuse voetbalsfeer in Enschede-noord. De bezoekers werden op hun wenken bediend en een waar schouwspel speelde zich af in het tweede bedrijf.

Kort na de hervatting scoorde Manderveen tot twee maal toe en leek het de wedstrijd in de tas te hebben. Kevin Huzink en Jorn Heidkamp waren verantwoordelijk voor de treffers. In de zoektocht naar de 0-3 liet Manderveen steken vallen in de afwerking en werd een doelpunt van Joris Wesselink terecht afgekeurd wegens een duwfout. Even later kreeg de ploeg van Thijs Masselink dan het eerste deksel op de neus toen linksbuiten Fatuk Turk genadeloos raak pegelde in de kruising.

Manderveen had nog steeds het betere van het spel en zag een aantal kansen op de 1-3 verloren gaan voordat Jorn Heidkamp alsnog de marge verdubbelde. Hij omspeelde de doelman en kon rustig raak schieten in een leeg doel.

TVV probeerde zich te herstellen en bracht vers bloed in de ploeg, waar het niveau absoluut niet minder van werd. Nadat Jorn Heidkamp de paal raakte werd de 2-3 ongelukkig op het scorebord gebracht door Berke Bozkir. Zijn verre voorzet werd in eigen doel geslagen door Job Kuipers.

De thuisploeg kreeg de achterban steeds meer mee en ging op zoek naar meer. De gelijkmaker viel dan ook niet veel later toen Faruk Turk zijn tweede van de middag maakte. Hij zorgde voor de 3-3 met nog een kwartier te gaan.

In het restant van de wedstrijd was TVV duidelijk de betere partij en de enige die nog kans maakte op de overwinning. Deze dacht het binnen te hebben toen in de slotminuut de 4-3 werd binnengeschoten, waar het niet dat de buitenspeler van TVV zich in buitenspelpositie bevond. In de slotminuut kreeg oudgediende Cem Sal nog twee gele prenten wegens een harde overtreding en aanmerkingen op de leiding.

Met dit gelijkspel waren vooral de toeschouwers de grote winnaar. Beide ploegen zullen niet tevreden zijn met een punt, daar Manderveen twee maal een grote voorsprong weg gaf en TVV de overtuigende zoektocht naar de overwinning niet beloond zag worden in de slotfase. Beide ploegen blijven in de subtop van de 5e klasse staan. TVV speelt over twee weken in en tegen Zenderen, Manderveen heeft een vrij weekend en krijgt daarna bezoek van FC ‘t Centrum.

Job Kuipers; Cees Peterman, Luuk Withag, Timo Paus, Stef Huistede; Joris Wesselink(Gerrit Schoneveld), Wout Geerink, Dylan Nijland; Wout Wesselink(Stef Oude Vrielink), Kevin Huzink, Jorn Heidkamp

48e minuut 0-1 Jorn Heidkamp
51e minuut 0-2 Kevin Huzink