In een strijd om aansluiting te vinden met de bovenste plaatsen in de 5e klasse heeft VV Manderveen zichzelf een slechte dienst bewezen. FC ‘t Centrum toonde zich daadkrachtiger en won met 1-3 van een teleurstellend spelend VV Manderveen.

Vanaf het begin toonden de Enschedeërs meer lef tegenover de thuisploeg. Een logisch gevolg was dan ook de 0-1, die werd aangetekend door de rechtsbuiten. Manderveen probeerde via Jorn Heidkamp wat terug te doen, maar hij trof in een één-tegen-één-situatie met de doelman geen doel.

Daarmee kreeg Manderveen direct het deksel op de neus; de 0-2 viel nadat de spits tegenover doelman Kay Huzink mocht aanleggen na een dieptepass. Even later verdrievoudigden de kampbewoners de marge zelfs bijna, maar de spits deponeerde de bal tergend langzaam tegen de paal, waarna Kay Huzink redding kon brengen. In de slotfase van de eerste helft wist Manderveen de weg naar voren wat makkelijker te vinden, maar zonder resultaat: Cees Peterman kopte hard op de keeper en invaller Stef Oude Vrielink lobde naast.

Na de pauze begon de thuisploeg furieus en dat had direct effect. Kevin Huzink trof raak na uitstekend voorbereidend werk van Joris Wesselink. Ook daarna bleef onder andere Kevin Huzink de zoektocht naar de 2-2 leiden, maar zijn schot kwam niet verder dan de doelwachter van ‘t Centrum. Ook Jorn Heidkamp waagde een poging, maar zijn vrije trap werd uit de benedenhoek geranseld.

In de slotfase drong Manderveen waar mogelijk nog meer aan en waren Jorn Heidkamp en jeugdspeler Chiel Geerink dichtbij de gelijkmaker. Aan de andere kant werd echter de wedstrijd beslist toen de 1-3, en daarmee de eindstand tegen de touwen werd geschoten door de spits van ‘t Centrum.

Manderveen heeft zich in het eerste kwartier het spreekwoordelijke kaas van het brood laten eten en schiet met deze 1-3 nederlaag logischerwijs niets op. Het blijft bivakkeren in de middenmoot, waar intussen ook ‘t Centrum aansluiting heeft gevonden. Voor Manderveen staat donderdag de uitwedstrijd tegen VV Buurse op de rol.

Kay Huzink; Cees Peterman, Luuk Withag, Timo Paus(Chiel Geerink), Wout Geerink; Joris Wesselink, Rick Stopel, Dylan Nijland(Gerrit Schoneveld); Wout Wesselink(Stef Oude Vrielink), Kevin Huzink, Jorn Heidkamp

3e minuut 0-2 FC ‘t Centrum
38 minuut 0-2 FC ‘t Centrum