Na puntenverlies tegen TVV en ‘t Centrum heeft VV Manderveen donderdagavond ook bij VV Buurse niet kunnen winnen. In een slaapverwekkend schouwspel had de thuisploeg aan één doelpunt genoeg; op een guur Sportpark ‘t Doornbos werd het 1-0.

Voor de enkele tientallen toeschouwers viel er in het eerste half uur weinig te genieten. Buurse had een licht overwicht, maar wist geen poging op doel af te vuren en Mandervener Jorn Heidkamp was met een pegel van grote afstand het dichtst bij een treffer namens de bezoekers.

Kort voordat beide ploegen aan de thee gingen werd uit de eerste grote kans door Buurse de terechte 1-0 aangetekend. Vanaf de rechterkant werd de bal voor het doel gebracht en kon de spits vrij inschieten.

Na de pauze trachtte trainer Thijs Masselink iets meer gif in de ploeg te krijgen door onder andere Gijs Wesselink in te brengen. Hoewel Manderveen het meeste balbezit genoot werden er amper kansen gecreëerd. Het enige Manderveense wapenfeit was een kopbal van Joris Wesselink die in het net belandde, maar werd geannuleerd omdat de voorzet ogenschijnlijk de achterlijn had gepasseerd. Vanuit diverse tegenstoten probeerde Buurse de voorsprong te vergroten en was het nog dicht bij de tweede treffer, maar het was onzorgvuldig in de afwerking.

Al ruim voor het einde van de wedstrijd werd duidelijk dat de ruststand ook de eindstand zou worden. Een verbazingwekkend machteloos Manderveen kon geen potten meer breken en het tot dan toe nog puntloze Buurse leunde achterover en verdedigde met hand en tand de verkregen voorsprong tot het einde, met een 1-0 overwinning als resultaat

Manderveen blijft in de middenmoot staan met 7 punten uit 6 wedstrijden. De eerstvolgende tegenstander is La Première. Voor Buurse was deze driepunter genoeg om te stijgen naar de tiende plaats op de ranglijst, volgende week treft met het nog puntloze Zenderen Vooruit.

Job Kuipers; Cees Peterman, Luuk Withag, Gerrit Schoneveld(Kay ter Haar), Wout Geerink(Stef Huistede); Joris Wesselink, Rick Stopel, Dylan Nijland(Gijs Wesselink); Wout Wesselink(Stef Oude Vrielink), Kevin Huzink, Jorn Heidkamp

38e minuut 1-0 VV Buurse