Na een zwakke periode met weinig overwinningen heeft VV Manderveen afgelopen zondag de dubbele cijfers gehaald tegen het Enschedese Vosta. Na rust werd de doelpuntenkraan opengedraaid en scoorde de thuisploeg negen keer, wat de eindstand op 10-0 bracht.
Manderveen, dat met een aantal schorsingen te maken had, begon beter aan de wedstrijd dan Vosta en dat resulteerde na een klein kwartier spelen in de openingstreffer van Jorn Heidkamp. Hij slalomde voorbij twee verdedigers en de doelwachter en schoot raak in een leeg doel.
Ook in het verloop van de eerste helft had Manderveen overwicht en kreeg het kansen via onder anderen Jorn Heidkamp en Wout Wesselink, die echter niet in staat waren de stand te vergroten. Namens Vosta was het meest noemenswaardige wapenfeit een afgekeurd doelpunt wegens buitenspel.
In de tweede helft gaf Manderveen direct gas en zette het een extra aanvaller bij. Gijs Wesselink bewees direct zijn waarde door twee identieke doelpunten te maken binnen het uur spelen op aangeven van Jorn Heidkamp, die even later zelf zijn tweede maakte net nadat er een speler van Vosta naar de kant werd gestuurd wegens herhaaldelijke aanmerkingen op de leiding. Na 65 minuten maakte Gijs Wesselink zijn derde van de middag en zette de stand op 5-0.
Wout Wesselink, en opnieuw Jorn Heidkamp tilden de marge naar zeven, waarna de 17-jarige Chiel Geerink zijn eerste treffer maakte in Manderveense dienst. Gijs Wesselink maakte in de slotfase zijn vierde van de middag waarna Dylan Nijland na een behoorlijke ketser van de keeper de eindstand op het score bracht.
Manderveen, dat vier wedstrijden zonder overwinning was, kan met deze overwinning weer naar boven kijken in de 5e klasse. Het brengt het puntentotaal op 10 en bestiert de achtste positie. Op 14 december volgt de laatste wedstrijd voor de winterstop, tegen La Première.