In een knotsgek inhaalduel hebben VV Manderveen en La Première afgelopen donderdag de punten gedeeld. Manderveen, dat geruime tijd met een man minder speelde, maakte via doelman Job Kuipers laat gelijk: 3-3.

Beide ploegen troffen elkaar de afgelopen seizoen drie maal, met telkens de thuisploeg als winnaar. Deze keer was het Manderveen dat vroeg het heft in handen nam. Het overwicht en de kansen waren de eerste minuten voor Manderveen. De 1-0 van Jorn Heidkamp, die even daarvoor een grote kopkans om zeep had geholpen, betekende de voorsprong die de thuisploeg zou moeten sterken in de jacht op meer doelpunten.

Dat de bezoekers binnen de kortste keren dan ook op 1-2 stonden was een hard gelag voor de ploeg van Thijs Masselink. Defensief gestuntel werd tot tweemaal toe afgestraft door de voorhoede van La Première. Intussen was Manderveen behalve de voorsprong ook het overwicht kwijt en was het nog voor de rust dat de bezoekers op 1-3 kwamen.

Met een aangepaste speelwijze probeerde Manderveen de marge allereerst maar eens te verkleinen. Dat lukte vroeg in de tweede helft: Kevin Huzink frommelde zich op karakteristieke wijze tussen twee verdedigers door en schoot snoeihard raak in de korte hoek. Hierna volgden opnieuw een aantal doelpogingen van Manderveen zonder dat de Almelose doelman zich heel erg moest inspannen.

Met nog een kwartier te spelen verslikte Luuk Withag zich in de snelheid van de rechtsbuiten van LAP en moest aan de noodrem trekken, met een rode kaart tot gevolg. Hieropvolgend was vooral LAP dicht bij een doelpunt, maar de ene na de andere mogelijkheid belandde over het vangnet.

In de slotseconden kreeg Manderveen nog een aantal hoekschoppen te nemen. Doelman Job Kuipers, een aantal jaren geleden al eens trefzeker tegen Bornerbroek, kroonde zichzelf tot held van de avond door de 3-3 binnen te schieten na een fout van de doelman van La Première.

Voor Manderveen zal het punt in de slotminuut als een overwinning voelen. De wedstrijd die afgelopen zondag op het programma stond, thuis tegen Langeveen, is afgelast en zal op een later moment worden ingehaald.